„Uważność w edukacji – 101 ćwiczeń wspierających radzenie sobie z emocjami” to książka wypełniona po brzegi różnego rodzaju ćwiczeniami i zabawami.
Mogą z niej czerpać zarówno psychologowie, jak i nauczyciele oraz rodzice. Bogactwo inspiracji, możliwych do wdrożenia od razu :)
Układ książki jest bardzo przejrzysty - ćwiczenia są podzielone na 7 kategorii (rozdziałów). Dla ułatwienia, każdy z nich ma inny kolor, co pozwala od razu znaleźć to, czego aktualnie potrzebujemy.
Rodzaje ćwiczeń:
- Ćwiczenia uważności rozwijające samoświadomość
- Uważność na ruch
- Uważność na oddech
- Uważność na ciało i zmysły
- Ćwiczenia uważności rozwijające wdzięczność
- Ćwiczenia uważności rozwijające życzliwość
- Relaksacje
Moje wrażenia:
- Każdy z wymienionych rozdziałów poprzedzony jest krótkim wstępem teoretycznym, co może być bardzo pomocne w prowadzeniu psychoedukacji.
- Bardzo podoba mi się, że zaproponowane ćwiczenia z powodzeniem można realizować zarówno w przedszkolu, jak i w szkole. Książka zawiera tak wiele pomysłów, że w zależności od czasu i warunków pracy, jakimi dysponujemy w sali/klasie - na pewno uda się znaleźć coś, co będzie możliwe do wdrożenia tu i teraz.
- Bogactwo i różnorodność proponowanych ćwiczeń powoduje, że w oparciu o tę książkę możemy zbudować cały cykl zajęć warsztatowych dla dzieci.
- Sporo z zaproponowanych ćwiczeń nie zajmuje wiele czasu, można więc wprowadzić je jako wstęp do godziny wychowawczej i sposób na redukowanie stresu szkolnego lub rozwijanie w dzieciach życzliwości do siebie nawzajem.
- Ćwiczenia i zabawy jak najbardziej nadają się do wykorzystania przez rodziców w zaciszu domowym.
Uwielbiam takie książki! Kopalnia pomysłów i inspiracji.
Szczegóły:
- Autor: Jowita Wowczak
- Ilość stron: 124
- Wiek: 4+
- Wydawnictwo Mamania
Gdzie kupić: