Psychologia rozwojowa i wychowawcza

LinkWithin

"Czemu się boję?" (lęk, emocje)

Książeczka pt. „Czemu się boję?” pochodzi z serii o nazwie „JA i moje emocje”, z którą bardzo lubię pracować. 

Moim zdaniem ta książka zawiera w sobie wszystko to, co jest potrzebne do pracy nad lękiem.



CO ZNAJDZIEMY W ŚRODKU:
  • Informację, że każdy się czegoś boi + konkretne przykłady różnych lęków.
  • Opis co dzieje się z naszym ciałem, gdy się czegoś boimy + ilustracja.
  • Jest nawet wzmianka o tym, jak działa nasz układ nerwowy :)
  • Dziecko dowiaduje się dlaczego strach jest nam tak bardzo potrzebny.
  • Lista pytań, które warto sobie zadać, żeby rozprawić się ze strachem, który towarzyszy nam zbyt długo.
  • Konkretne wskazówki co można zrobić, gdy się czegoś boimy.
  • Szczególnie podoba mi się pomysł zrobienia z włóczki swojego własnego, prywatnego stworka lęku i opiekowanie się nim :) 
  • Wskazówki od Stracha czyli co mu pomaga :)

Coś, co dodatkowo zwróciło moją uwagę, to przykład dziewczynki, która boi się, ponieważ pochodzi z kraju objętego wojną. Jej koleżanka nie ma takiego doświadczenia, ale również bardzo się tym przejmuje, szczególnie że słyszała o wojnie w wiadomościach

Jest to krótki fragment książki, ale jakże potrzebny! W obecnych czasach przykład tego rodzaju lęku może być naprawdę bardzo pomocny w pracy z dziećmi. Brawo za poruszenie tego tematu!

„Strach jest naszym przyjacielem. Kiedy on strzeże nas, a my uważamy na niego, możemy razem przeżywać wiele wspaniałych chwil” :)

Świetna książka do wykorzystania zarówno przez terapeutów, jak i rodziców.
Wiek dzieci: 5+ 












Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...